" Every actions starting from our INTENTION "

" Every actions starting from our INTENTION "
Cita-Cita saya setinggi dan sejauh Black Hole

Tuesday, March 22, 2011

2 Tsunami Besar sudah melanda DUNIA, adakah kita sudah mengambil iktibar sepenuhnya??

Assalamualaikum semua,

Pada 11 March 2011 (Jumaat), dunia digegarkan dengan peristiwa gempa bumi dan tsunami di bumi Jepun. Sekarang ni pula dunia sekali lagi dikejutkan dengan letupan dan penyebaran radioaktif berikutan loji nuklear di Fukushima Daiichi meletup, sekaligus menunjukkan kekuasaan Allah yang tiada tandingan-Nya. Dia hanya mengirimkan AIR untuk menghancurkan apa jua yg Dia kehendaki tanpa ada yg dapat menghalang-Nya. 

Persoalannya sekarang, adakah kita sebagai makhluk dan hamba-Nya sudah betul2 mengambil pengajaran dan iktibar daripada kisah ini?? 

Pada Disember 2004 di Acheh, Indonesia, kita sudah diberi 'peringatan' oleh Allah dgn lebih 200,000 kematian dicatatkan. Setakat ini, di Jepun, angka rasmi kematian adalah 8,450 orang dengan 12,931 masih hilang manakala anggaran kerugian akibat malapetaka berkembar itu mencecah AS$235 bilion (RM717 bilion). Renung2kan gmbar di bawah yer :

Tsunami di Aceh 2004

Tsunami di Aceh tahun 2004

Tsunami di Fukushima Jepun 11.3.2011 (Jumaat)

Selepas Gempa Bumi & Tsunami

Selepas Gempa Bumi & Tsunami

Selepas Gempa Bumi & Tsunami

Loji Nuklear di Fukushima terbakar

Kesan Tsunami

Kesan Tsunami

Subhanallah

Masya Allah

Before Tsunami

After Tsunami
  Ya Allah, hindarilah Malaysia daripada malapetaka-Mu yang Maha Dahsyat. Tiada yang layak disembah dan di agungkan melainkan pada-Mu ya Allah. Hambamu memohon agar dijauhi daripada bala bencana, apa jua wabak penyakit dan persengketaan sesama manusia. Amin ya rabbal ala min.

No comments:

Post a Comment